Style myślenia, czyli jak się uczysz?
Czyli odpowiedź na pytanie jak porządkujemy i przetwarzamy informacje? Udzielona na podstawie koncepcji Anthony'ego Gregorca i Bobbiego DePortera.
Przed lekturą tego tesktu polecam lekturę artykułu {ln: Style uczenia się}.
myślenie konkretno-sekwencyjne
- informacje podawane etapami
- preferują logiczne, linearne myślenie,
- ważne solidne osadzenie w rzeczywistości
- odbierają świat zmysłami
- zwracają uwagę na szczegóły,
- odnajdują i dobrze zapamiętują wzory, zasady
myślenie konkretno-losowe
- silne osadzenie w rzeczywistości,
- kreatywność,
- samodzielność w działaniu,
- dostrzeganie wielu perspektyw
- intuicyjne działanie
- umiejętność myślenia dywergencyjnego
myślenie abstrakcyjno-losowe
- mocną stroną jest rozumienie i analiza uczuć i emocji
- są zdolni do refleksji
- zapamiętują spersonalizowane informacje
- lubią pracę w grupie
- uczą się poprzez skojarzenia
- pomaga im zobaczenie całości na początku
- lubią wizualizację
myślenie abstrakcyjno-sekwencyjne
- ich mocną stroną jest teoretyzowanie, poruszanie się w świecie abstrakcyjnych pojęć,
- myślą racjonalnie
- kierują się logiką
- bezbłędnie rozpoznają najważniejsze detale, założenia i na nich koncentrują swoje wysiłki
- lubią czytać
- cenią sobie pracę indywidualną
- potrzebują uporządkowania wiedzy
- zadania wykonują starannie i sumiennie
źródło: Dryden G., Vos J., „Rewolucja w uczeniu"