S. Mrożek: Tango - opracowanie lektury

Język didaskaliów w Tangu Mrożka

Sławomir Mrożek: Tango - didaskalia

Analiza didaskaliów w dramacie Mrożka pt. Tango.

 

Didaskalia w I akcie i III akcie dramatu są bardzo rozbudowane.

W akcie drugim "Tanga" są znacznie mniej obszerne.

 

Dokładnie opisują przestrzeń (wygląd poszczególnych elementów i miejsce w przestrzeni), wygląd i zachowanie postaci.

Opis przestrzeni zapomocą elips, równoważników i innych środków stylistycznych powoduje wrażenie chaosu i mnogości rzeczy.

Ewidentnie subiektywne, interpretują rzeczywistość, oceniają postacie (np.: „w najwyższym stopniu mętny").

Silna poetyzacja opiera się na dużej ilości środków stylistycznych.

Autor nie zdradza imion bohaterów, zachowuje tajemniczość; tworzy sytuację niedopowiedzenia - gra tym samym z konwencją: zamiast wprowadzić czytelnika, objaśnić mu sytuację, utrudnia mu zadanie.

Już w didaskaliach widać elementy absurdu i surrealizmu.

Serwis rozdaje przeglądarkom bezpieczne ciasteczka.