ODPOWIEDZI:
ARGUMENT: Co jest?
Konrad to bohater, który jest wielkim patriotą.
DOWODY: Co o tym świadczy?
W Pieśni zemsty gotów jest stać się wampirem, pójść do piekła, bluźnić, gdyby tylko wyzwoliło Polskę z niewoli.
W Improwizacji przeciwstawia się Bogu stając w obronie swojego narodu.
MOTYWY: Dlaczego?
Kocha swoją ojczyznę i chce przerwać cierpienie narodu.
RACJE: Co o tym sądzi bohater?
Jako poeta czuje się wyjątkowy i uważa, że to go uprawnia i zobowiązuje do występowania w imieniu narodu przeciwko Bogu, który według niego jest niesprawiedliwy i obojętny na cierpienie Polski.
OPINIE: Co sądzą o tym inni (bohaterowie)?
Współwięźniowie darzą Konrada wielkim szacunkiem, a Ksiądz Piotr lituje się nad jego duszą i za przyzwoleniem Boga odprawia nad nim egzorcyzmy.
WNIOSEK CZĄSTKOWY Co z tego wynika? Jakie są tego konsekwencje?
Konrad to człowiek wielkiego ducha, nawet w więzieniu nie dał się złamać i cały czas myśli o wywalczeniu niepodległości dla Polski. Jego determinacja sprawia, że występuje przeciwko Bogu, a pycha - że ponosi porażkę. Jednak mimo grzechów, które popełnia Konrad, A. Mickiewicz rehabilituje go, ponieważ w koncepcji mesjanizmu narodowego niebanalną rolę ma odegrać bohater o imieniu 44.
Akapit
Konrad to bohater, który jest wielkim patriotą. W „Pieśni zemsty” gotów jest stać się wampirem, pójść do piekła, bluźnić, gdyby tylko wyzwoliło Polskę z niewoli. Podobnie w „Improwizacji” przeciwstawia się Bogu stając w obronie swojego narodu. Postępuje tak, ponieważ kocha swoją ojczyznę i chce przerwać cierpienie narodu. Jako poeta czuje się wyjątkowy i uważa, że to go uprawnia i zobowiązuje do występowania w imieniu narodu przeciwko Bogu, który według niego jest niesprawiedliwy i obojętny na cierpienie Polski. Współwięźniowie darzą Konrada wielkim szacunkiem, a Ksiądz Piotr lituje się nad jego duszą i za przyzwoleniem Boga odprawia nad nim egzorcyzmy. Konrad to człowiek wielkiego ducha, nawet w więzieniu nie dał się złamać i cały czas myśli o wywalczeniu niepodległości dla Polski. Jego determinacja sprawia, że występuje przeciwko Bogu, a pycha - że ponosi porażkę. Jednak mimo grzechów, które popełnia Konrad, A. Mickiewicz rehabilituje go, ponieważ w koncepcji mesjanizmu narodowego niebanalną rolę ma odegrać bohater o imieniu 44.